Thursday, July 3, 2014

VIVIX

KANDUNGAN DI DALAM VIVIX









 

Polygonum Cuspidatum

 

Oleh kerana resveratrol dianggap sebagai mempunyai banyak manfaat kesihatan, maka tidak mengejutkan bahawa beberapa pengeluar telah cuba mengambil kesempatan dengan menjual makanan tambahan resveratrol. Kebanyakan kapsul resveratrol dijual di Amerika Syarikat mengandungi ekstrak daripada tumbuhan knotweed Jepun dan China, Polygonum cuspidatum. 



Penyelidik di New York mendapati bahawa kumpulan yang menerima Polygonum cuspidatum mempunyai pengurangan signficiant dalam banyak petanda tekanan oksidatif dan keradangan. Tiada perubahan yang ketara bagi kumpulan plasebo. Para penyelidik tersebut membuat kesimpulan bahawa Polygonum cuspidatum yang mengandungi resveratrol mempunyai kesan bersifat menindas yang baik terhadap tekanan oksidatif dan keradangan. 



Oleh itu, ia boleh menjadi pilihan yang terbaik bagi merawatan penyakit seperti kencing manis dan aterosklerosis (yang terbina daripada lemak dalam arteri), yang dipengaruhi oleh tekanan oksidatif dan keradangan.








LOBAK UNGU



Lobak ungu adalah lebih tinggi dalam antioksidan daripada lobak oren , dan juga mempunyai ciri-ciri anti -radang. Ini boleh membuat ia sangat berguna dalam rawatan arthritis serta didapati anti-virus, antiseptik dan anti-mikrob , dan juga mengandungi anticarcinogens dan betacarotenes . Lobak ungu juga mengandungi fitokimia termasuk karotenoid, polyacetylenes , isocoumarins , phenolic dan sesquiterpenes . Fitokimia mempunyai antioksidan , anti -bakteria , dan sebagai agen pencegahan penyakit lain bagi meningkatkan kesihatan.





Anticarcinogens membantu mengurangkan risiko kanser dan juga membantu untuk melawan sel-sel kanser yang telah hadir dalam badan kita. Lobak ungu juga sangat bagus bagi menentang virus serta jangkitan bakteria, seperti selesema , campak dan jangkitan dalaman saluran kencing , mulut dan perut. Untuk mencegah kanser, adalah disarankan mula minum jus lobak merah ungu anda sekerap yang mungkin.



Lobak ungu mengandungi dos Vitamin A yang tinggi, yang dapat membantu mengelakkan penyumbatan arteri dan dengan itu membantu untuk mencegah stroks . Selain itu, ia juga mengandungi vitamin B , C dan E serta kalsium pectate , yang merupakan sumber serat yang sangat baik , dan sangat membantu untuk menurunkan paras kolesterol. Ia juga sangat berguna dalam pencegahan macular degeneration.



Lobak ungu sangat bagus untuk menyuburkan rambut, kulit dan kuku, dan juga meningkatkan kualiti susu ibu. Selain itu, ia juga mengandungi sumber kalsium yang lebih mudah dihadam oleh badan kita daripada banyak sumber-sumber lain . Dalam kajian yang dijalankan di Queensland University, ia menunjukkan bahawa jus lobak ungu dapat menurunkan tekanan darah, menstabilkan gula dalam darah, dan membantu dalam memerangi penyakit hati dan jantung.







 


ELDERBERRY



Ia adalah tumbuhan lasak tanah lembap di sepanjang tepi jalan dan sungai hanya di Eropah dan Amerika Utara. Elderberi sudah digunakan sekian lama dalam perubatan tradisional bagi mengubati asma, sembelit, artritis dan selesema. Tumbuhan ini adalah antioksidan yang kuat dan melindungi sel daripada kerosakan disebabkan toksin alam sekitar, diet tidak seimbang serta tekanan.



Jus elderberry mengandung bioflavonoid yang dikenal sebagai antioksidan yang paling efektif untuk mencegah terjadinya kerosakan sel.



Jus Elderberry meningkatkan sistem kekebalan tubuh serta sangat membantu dalam mengubati penyakit AIDS dan kanser.



Jus Elderberry dikenal untuk menurunkan kadar kolesterol dan mengurangi kolesterol jahat. Hal ini dapat sangat bermanfaat dalam mencegah penyakit jantung.



Menggunakan jus elderberry untuk tujuan kuliner membantu menjaga sistem pencernaan yang sehat dan menghindari risiko stress.



Jus elderberry mencegahan dan mebantu penyembuhan diabetes, perlindungan terhadap infeksi virus, dan sesak nafas.



Jus Elderberry memiliki sifat anti-virus, antioksidan dan anti-histamin. Mengamalkan minum jus Elderberry setiap hari sangat bermanfaat untuk menjaga kesihatan.




BACK 






No comments:

Post a Comment