Wednesday, June 11, 2014

0 Perbelanjaan Untuk Bayi 6 Bulan Pertama, Bagaimana????




0 perbelanjaan utk anak kedua saya Azzahrah.. Bagaimana?


1) saya beri dia susu badan sepenuhnya 

-jimat & x payah beli susu formula

-saya set minda dari awal kandungan lagi bahawa saya akan menyusukan sepenuhnya anak kedua saya ini dan alhamdulillah saya berjaya. 


2) pakaikan dia cloth diaper 

-sehari 2@3 keping ja.. Then basuh dgn mesin basuh.. Saya campurkan penggunaan CD dari zaman anak sulung lg..

-ada ibu yang bekerja yang bertanyakan bagaimana nak gunakan CD ni kalau bayi diletakkan di bawah jagaan pengasuh @ nursery? Pengalaman dengan anak sulung saya, Mustafa..juga diletakkan di bawah jagaan nursery. Saya hanya pesankan Pengasuhnya supaya letakkan CD di dalam bungkusan plastik tanpa perlu membasuh..balik rumah nanti saya dan suami yang akan uruskannya..


Alhamdulillah, saya dah berjaya buktikan..anda pun mampu!

Sapa kata kita x mampu berjimat? Nak atau x nak ja.

No comments:

Post a Comment